Fisikon:  Η ΔΕΠΑ μειώνει την τιμή 5% στο φυσικό αέριο κίνησης

Η τιμή του φυσικού αερίου δενμειώνετια μόνο για την οικιακή και βιομηχανική χρήση όπως προβλέπεται στο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφτα και προβλέπει μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης αλλά και για την κίνηση οχημάτων, παγιώνοντας την «πρωτιά» του φυσικού αερίου ως το φθηνότερο καύσιμο κίνησης.

Η μείωση στο κόστος του καυσίμου για τους τελικούς καταναλωτές φθάνει στο 5% σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα και έρχεται να προστεθεί στη λίστα με τα πολλά οικονομικά πλεονεκτήματα που προσφέρει το «πράσινο καύσιμο». Σύμφωνα με τα στοιχεία στα πρατήρια καυσίμων, οι καταναλώσεις φυσικού αερίου είναι διπλάσιες σε σχέση με πέρυσι, γεγονός που επιβεβαιώνει την ταχεία ανάπτυξη του καυσίμου στην αυτοκίνηση.

Η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 60% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, 25%-30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και περίπου 40% χαμηλότερη σε σύγκριση με το LPG.  Σε όρους απόδοσης, ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Ενεργειακά ισοδυναμεί με 1,6 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης, 1,3 λίτρα πετρελαίου και 2 λίτρα υγραερίου.

Όλα τα οχήματα μπορούν να κινηθούν με φυσικό αέριο

Στην Ελλάδα κυκλοφορούν πάνω από 30 μοντέλα φυσικού αερίου και με εξέλιξη της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια έγινε δυνατή η χρήση του φυσικού αερίου σε συνδυασμό με το diesel στους πετρελαιοκινητήρες των βαρέων οχημάτων. Στην περίπτωση αυτή τα δύο καύσιμα καίγονται συγχρόνως, σε αναλογίες που να ανταποκρίνονται  στην απαίτηση του κινητήρα κάθε στιγμή, ανάλογα με την πίεση του πεντάλ του γκαζιού. Η τεχνολογία αυτή, η οποία λέγεται dual fuel, συνδυάζει τον καλύτερο κινητήρα με το βέλτιστο και ευγενέστερο καύσιμο.

Η χρήση του φυσικού αερίου στα οχήματα με βενζινοκινητήρα είναι πλέον αρκετά διαδομένη και η τεχνολογία της καύσης εναλλακτικά φυσικού αερίου και βενζίνης είναι γνωστή ως bi-fuel. Όλα τα οχήματα φυσικού αερίου, μόλις τελειώσει το φυσικό αέριο, το «γυρίζουν» αυτόματα στη βενζίνη, οπότε το μόνο που απαιτείται είναι ένα γέμισμα στο ντεπόζιτο της βενζίνης.

Η νομοθεσία πλέον επιτρέπει τη μετατροπή και των βενζινοκίνητων οχημάτων  αλλά και των πετρελαιοκινητήρων σε dual fuel με φυσικό αέριο και ήδη έχουν κυκλοφορήσει οχήματα που έχουν μετατραπεί, τα οποία παρουσιάζουν εντυπωσιακά αποτελέσματα. Βασικό πλεονέκτημα του φυσικού αερίου κίνησης (CNG) παραμένει το γεγονός ότι δεν υπάρχει δυνατότητα να νοθευθεί καθώς το γέμισμα γίνεται απευθείας από τους υπόγειους αγωγούς της ΔΕΠΑ.